Återbetalningspolicy

1. Vid köp i butiken www.vara1.se beviljas varje köpare och hans/hennes inköpta produkt av lämplig kvalitet 14 dagars returgaranti från dagen för mottagandet av produkten.
2. Så här returnerar du en vara av god kvalitet:

2.1. Det är nödvändigt att kontakta via e-post. via mail info@vara1.se Varor kan inte returneras utan föregående meddelande och överenskommelse.
2.2. Förklara orsaken och bifoga köpbevis.
2.3. Produkten ska vara oanvänd, med märkningsetiketter och i originalförpackning, oskadad och utan att förlora sitt varuutseende.

3. Varje produkt omfattas av en leverantörsgaranti mot tillverkningsfel och andra fel som inte är relaterade till normal användning av produkten och miljöpåverkan. Du hittar garantitiden för varje produkt i produktbeskrivningen. I händelse av ett produktdefekt, om leverantörens garanti ges under en period på mindre än 2 år, kommer denna garanti fortfarande att vara tillgänglig inom en period av 2 år, räknat från dagen för mottagandet av varorna.

4. För att returnera en produkt av otillräcklig kvalitet, följ stegen i punkt 2. (punkt 2.3 skulle inte gälla i detta fall).

5. Butiken förbinder sig att ge användaren ett motiverat skriftligt svar senast inom 10 arbetsdagar från dagen för mottagandet av användarens begäran.

6. Om den beställda produkten inte har ett tillverkningsfel, då om Kunden häver avtalet, kostnaderna för att skicka produkten, som ingick i produktens pris, och priset för själva produkten, d.v.s. dvs. Det belopp som kunden betalar. Kunden returnerar dock varan på egen bekostnad.

7. Om den beställda varan har ett tillverknings- eller fraktfel åtar sig webbutiken att byta ut den eller återbetala pengarna till köparen. Kostnaden för att skicka/returera produkten återbetalas/betalas av Butiken.

8. Butiken säljer varor som uppfyller de villkor som anges i beställningen. I de fall varorna som överlämnas till Kunden inte uppfyller vissa krav i beställningen, samtycker Kunden till att omedelbart meddela detta skriftligen till den e-post som Butiken angett. per post eller telefon, och den senare åtar sig att vidta alla åtgärder för att eliminera befintliga defekter, om sådana defekter har orsakats av butikens fel eller tredje part som agerar för dess räkning. Butiken eliminerar defekterna inom en rimlig tidsperiod som överenskommits med kunden, om defekterna inte avlägsnas har kunden rätt att försvara sina rättigheter i enlighet med det förfarande som anges i Republiken Litauens civillagstiftning.

9. I händelse av ett produktfel måste Kunden, för att utöva rätten att returnera en produkt av låg kvalitet, sänka dess pris eller få en produkt av lämplig kvalitet, framföra sina reklamationer i enlighet med det förfarande som anges i denna policy inom 2 månader från det datum då avvikelsen upptäcktes, räknat 2-månadersperioden från dagen för mottagandet av produkten.